>>>>>>>>> Hemelvaartsdag - donderdag 29 mei en vrijdag 30 mei - is ons kantoor gesloten<<<<<<

LET OP: Nepcontroleurs actief voor rookmelders! Bedrijven die wij inhuren kondigen bezoek altijd vooraf aan. VRAAG OM LEGITIMATIE —onze medewerkers dragen bedrijfskleding en kunnen zich identificeren. Twijfel je? Neem contact met ons op!

De reparatielijn is op werkdagen geopend tussen 9.00 - 12.00 uur. Digitaal kan een reparatieverzoek 24/7 worden ingediend.

Lees Voor
NabijWonen logo
  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Vraag & antwoord
  • NabijWonen
    • Nieuws
    • Projecten
    • Werken bij NabijWonen
  • Contact
  • Mijn NabijWonen
Nabijwonen telefoonnummer
Home > Vraag & antwoord > Verhuurdersverklaring

Verhuurdersverklaring

Verhuis je naar een woning van een andere woningcorporatie, dan heb je vaak een verhuurdersverklaring nodig. Daarin staat informatie over hoe je je huidige huurwoning hebt achtergelaten, of je overlast hebt veroorzaakt en of je eventuele huurachterstanden hebt. Let op! Een verhuurdersverklaring is drie maanden geldig.

Een verhuurdersverklaring is een document dat aantoont dat je een goede huurder bent geweest. Het bevat informatie over de huurperiode, huurbetalingen en eventuele problemen, zoals overlast en schade.

Neem contact op met NabijWonen. Het document bestaat uit twee delen. Jij vult het eerste deel in, NabijWonen vult het tweede deel in. Vervolgens ondertekenen we de verklaring en sturen we jou de verhuurdersverklaring toe.

Woningcorporaties vragen om een verhuurdersverklaring om te beoordelen of je een betrouwbare huurder bent. Dat zorgt ervoor dat je zonder problemen kan verhuizen naar je nieuwe woning.

Dat duurt meestal twee werkdagen. Nadat je je aanvraag hebt ingediend, vullen we de verklaring in en zorgen voor ondertekening. Neem ruim op tijd contact met ons op om vertragingen te voorkomen.

De verhuurdersverklaring is 3 maanden geldig na uitgifte.

Heb je ooit een huurachterstand gehad, dan wordt dit opgenomen in de verhuurdersverklaring. Dit betekent niet altijd dat je geen nieuwe woning kan huren, maar het is wel informatie die de nieuwe verhuurder meeneemt in de beoordeling. Zorg ervoor dat je huurachterstand volledig is ingelopen, voordat je een verhuurdersverklaring aanvraagt.

Nabijwonen logo

Boswijklaan 50 3941 ZN Doorn

linkedinyoutube
0343 – 53 60 80

0343 – 53 60 80

Ma t/m do 09:00 tot 16:00 uur
Vr 09:00 tot 12:00 uur
Telefonisch reparatieverzoeken
ma t/m vr 09.00 tot 12.00 uur

 

info@nabijwonen.nl

info@nabijwonen.nl

Stuur ons een e-mail of ons contactformulier


Ik huur

  • Onderhoud
  • Geldzaken
  • Huis & contract
  • Fijn wonen

Service & Contact

  • Storingsnummers
  • Vraag & antwoord
  • Contact

NabijWonen

  • Organisatie
  • Onze projecten
  • Werken bij
  • Nieuws

Snel naar

  • Mijn NabijWonen
  • Reparatie melden
  • Ik zoek
  • Prestatieafspraken
  • Onderhoud
  • Geldzaken
  • Huis & contract
  • Fijn wonen
  • Storingsnummers
  • Vraag & antwoord
  • Contact
  • Organisatie
  • Onze projecten
  • Werken bij
  • Nieuws
  • Mijn NabijWonen
  • Reparatie melden
  • Ik zoek
  • Prestatieafspraken
linkedinyoutube
Cookieverklaring Privacyreglement Heb je een klacht?

© NabijWonen 2025

  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Vraag & antwoord
  • NabijWonen
    • Nieuws
    • Projecten
    • Werken bij NabijWonen
  • Contact
  • Mijn NabijWonen
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.OkPrivacybeleid