>>>>>>>>> Hemelvaartsdag - donderdag 29 mei en vrijdag 30 mei - is ons kantoor gesloten<<<<<<

LET OP: Nepcontroleurs actief voor rookmelders! Bedrijven die wij inhuren kondigen bezoek altijd vooraf aan. VRAAG OM LEGITIMATIE —onze medewerkers dragen bedrijfskleding en kunnen zich identificeren. Twijfel je? Neem contact met ons op!

De reparatielijn is op werkdagen geopend tussen 9.00 - 12.00 uur. Digitaal kan een reparatieverzoek 24/7 worden ingediend.

Lees Voor
NabijWonen logo
  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Vraag & antwoord
  • NabijWonen
    • Nieuws
    • Projecten
    • Werken bij NabijWonen
  • Contact
  • Mijn NabijWonen
Nabijwonen telefoonnummer
Home > Vraag & antwoord > Stookkosten

Stookkosten

Elke maand betaal je een voorschot voor de stookkosten. Aan het einde van het jaar ontvang je een afrekening waarop je energieverbruik staat. Soms krijg je geld terug, soms betaal je geld bij. Heb je vragen over je voorschot, de afrekening of andere zaken, dan helpen we je graag verder!

Het stookjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december. NabijWonen stuurt de afrekening binnen een half jaar na het einde van het stookseizoen. Hierin staat of je geld terugkrijgt of geld bijbetaalt.

Ja, je kan je voorschot altijd verhogen en in sommige gevallen verlagen. Stuur ons een mail of vul het  contactformulier in. We adviseren het voorschotbedrag iets hoger te houden, zodat je minder snel moet bijbetalen.

 

Ook als je je verwarming niet aanzet, betaal je vaste kosten voor vastrecht, meterhuur en onderhoud van de installatie. Deze kosten moet je altijd betalen, ongeacht je daadwerkelijke verbruik.

Stookkosten zijn de kosten die je maakt voor het verwarmen van je woning. Elke maand betaal je hiervoor een voorschotbedrag, dat aan het einde van het stookjaar wordt verrekend met je werkelijke verbruik. Soms krijg je geld terug, soms betaal je geld bij.

Dat gebeurt op basis van de meterstanden van warmtemeters op de radiatoren in je woongebouw. Dit wordt gedaan door meetbedrijf Ista Nederland. Elke bewoner betaalt voor zijn/haar eigen verbruik en je ontvangt hiervan een specificatie bij de jaarlijkse afrekening.

Neem contact op met NabijWonen.

Het verbruik kan verschillen per huishouden, afhankelijk van bijvoorbeeld de grootte van het huishouden, hoeveel mensen thuis zijn, persoonlijke voorkeuren voor de temperatuur en de isolatie van de woning.

Nabijwonen logo

Boswijklaan 50 3941 ZN Doorn

linkedinyoutube
0343 – 53 60 80

0343 – 53 60 80

Ma t/m do 09:00 tot 16:00 uur
Vr 09:00 tot 12:00 uur
Telefonisch reparatieverzoeken
ma t/m vr 09.00 tot 12.00 uur

 

info@nabijwonen.nl

info@nabijwonen.nl

Stuur ons een e-mail of ons contactformulier


Ik huur

  • Onderhoud
  • Geldzaken
  • Huis & contract
  • Fijn wonen

Service & Contact

  • Storingsnummers
  • Vraag & antwoord
  • Contact

NabijWonen

  • Organisatie
  • Onze projecten
  • Werken bij
  • Nieuws

Snel naar

  • Mijn NabijWonen
  • Reparatie melden
  • Ik zoek
  • Prestatieafspraken
  • Onderhoud
  • Geldzaken
  • Huis & contract
  • Fijn wonen
  • Storingsnummers
  • Vraag & antwoord
  • Contact
  • Organisatie
  • Onze projecten
  • Werken bij
  • Nieuws
  • Mijn NabijWonen
  • Reparatie melden
  • Ik zoek
  • Prestatieafspraken
linkedinyoutube
Cookieverklaring Privacyreglement Heb je een klacht?

© NabijWonen 2025

  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Vraag & antwoord
  • NabijWonen
    • Nieuws
    • Projecten
    • Werken bij NabijWonen
  • Contact
  • Mijn NabijWonen
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.OkPrivacybeleid