>>>>>>>>> Hemelvaartsdag - donderdag 29 mei en vrijdag 30 mei - is ons kantoor gesloten<<<<<<

LET OP: Nepcontroleurs actief voor rookmelders! Bedrijven die wij inhuren kondigen bezoek altijd vooraf aan. VRAAG OM LEGITIMATIE —onze medewerkers dragen bedrijfskleding en kunnen zich identificeren. Twijfel je? Neem contact met ons op!

De reparatielijn is op werkdagen geopend tussen 9.00 - 12.00 uur. Digitaal kan een reparatieverzoek 24/7 worden ingediend.

Lees Voor
NabijWonen logo
  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Vraag & antwoord
  • NabijWonen
    • Nieuws
    • Projecten
    • Werken bij NabijWonen
  • Contact
  • Mijn NabijWonen
Nabijwonen telefoonnummer
Home > Vraag & antwoord > Sloop

Sloop

Gaan we je woning slopen, dan informeren we je tijdig en begeleiden je. Als je je woning moet verlaten, krijg je mogelijk vervangende huisvesting en kan je aanspraak maken op een verhuiskostenvergoeding. We houden je op de hoogte van alle stappen.

Sloop betekent dat je woning wordt afgebroken, of zo ingrijpend wordt verbouwd, dat je er niet kan blijven wonen. We slopen een woning als deze niet langer voldoet aan de eisen of als nieuwbouw staat gepland. We informeren je tijdig over een sloopbesluit.

Dat gebeurt eerst via een bewonersbijeenkomst. Daarna volgt een persoonlijk gesprek. Hierin bespreken we de planning, je rechten en plichten en wat dit voor jou betekent.

Ja, dat heb je. De hoogte van de vergoeding staat in het planbesluit en is gebaseerd op het bedrag dat de minister heeft vastgesteld.

Door de sloop beëindigen we je huurovereenkomst en houden ons daarbij aan de wettelijke termijnen. Ook informeren we je over je rechten en de mogelijkheden voor vervangende huisvesting.

Ja, je krijgt voorrang in het projectgebied, zolang je voldoet aan de toewijzingscriteria, zoals inkomen en gezinssamenstelling. Ook kan je tijdelijke huisvesting krijgen tot de nieuwbouw klaar is.

Onbewoonde woningen laten we er zo bewoond mogelijk uitzien om de leefbaarheid in de buurt te waarborgen. We werken ook samen met de gemeente en politie om extra veiligheid te garanderen en vervuiling tegen te gaan.

Dan kan NabijWonen de rechter inschakelen om de huurovereenkomst te beëindigen. Dit gebeurt alleen als het sloopbesluit volgens de wettelijke regels is genomen. In de meeste gevallen overleggen we eerst met elkaar om tot een oplossing te komen.

Dan maak je geen aanspraak maken op de vergoedingen en regelingen in het sloopreglement. In dat geval lever je de woning in goede staat op, zoals staat in je huurovereenkomst.

 

Nabijwonen logo

Boswijklaan 50 3941 ZN Doorn

linkedinyoutube
0343 – 53 60 80

0343 – 53 60 80

Ma t/m do 09:00 tot 16:00 uur
Vr 09:00 tot 12:00 uur
Telefonisch reparatieverzoeken
ma t/m vr 09.00 tot 12.00 uur

 

info@nabijwonen.nl

info@nabijwonen.nl

Stuur ons een e-mail of ons contactformulier


Ik huur

  • Onderhoud
  • Geldzaken
  • Huis & contract
  • Fijn wonen

Service & Contact

  • Storingsnummers
  • Vraag & antwoord
  • Contact

NabijWonen

  • Organisatie
  • Onze projecten
  • Werken bij
  • Nieuws

Snel naar

  • Mijn NabijWonen
  • Reparatie melden
  • Ik zoek
  • Prestatieafspraken
  • Onderhoud
  • Geldzaken
  • Huis & contract
  • Fijn wonen
  • Storingsnummers
  • Vraag & antwoord
  • Contact
  • Organisatie
  • Onze projecten
  • Werken bij
  • Nieuws
  • Mijn NabijWonen
  • Reparatie melden
  • Ik zoek
  • Prestatieafspraken
linkedinyoutube
Cookieverklaring Privacyreglement Heb je een klacht?

© NabijWonen 2025

  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Vraag & antwoord
  • NabijWonen
    • Nieuws
    • Projecten
    • Werken bij NabijWonen
  • Contact
  • Mijn NabijWonen
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.OkPrivacybeleid