Schade
Heb je schade aan je woning of spullen, dan is het belangrijk om snel in actie te komen. Of het nu gaat om waterschade, inbraak, brandschade of schade door het weer, NabijWonen staat voor je klaar om te helpen. Hieronder leggen we uit wat je kan doen.
Meld de lekkage bij ons via de Reparatielijn. We herstellen het probleem en eventuele schade aan de woning. Zijn je spullen beschadigd, neem dan contact op met je inboedelverzekering. Heb je de lekkage zelf veroorzaakt, dan zijn de kosten voor jouw rekening.
Doe aangifte bij de politie en neem daarna contact met ons op voor reparatie van eventuele inbraakschade. Vergeet niet het proces-verbaal aan ons op te sturen. Voor gestolen spullen kan je contact opnemen met je inboedelverzekering.
Daarvoor hebben wij een opstalverzekering die de schade dekt. Dus neem contact met ons op. Neem voor schade aan je spullen contact op met je inboedelverzekering. Soms dekt deze verzekering ook de kosten voor vervangende woonruimte.
Wij herstellen de schade, maar wie de kosten betaalt, hangt af van de situatie. Moet een hulpdienst de deur openbreken door een noodgeval, dan vergoeden wij de schade. Als de politie de deur heeft opengebroken vanwege een verdenking van een strafbaar feit, zijn de kosten voor jou als huurder.
Sluit in elk geval een inboedelverzekering en aansprakelijkheidsverzekering af. NabijWonen heeft een opstalverzekering die de buitenkant van je woning (casco) dekt.
Zo’n schade meld je bij ons via de Reparatielijn of je vult online het reparatieformulier in. Wij herstellen de schade zo snel mogelijk.
Meld dat direct bij ons. Wij beoordelen of reparaties aan de woning nodig zijn. Neem voor schade aan je inboedel contact op met je inboedelverzekering.