Reparatie melden
Als in je woning iets kapot is, dan kan je een reparatieverzoek indienen: online, via de QR-code in je woning, via het Klantportaal of telefonisch. De meeste grote reparaties worden door NabijWonen uitgevoerd. Kleine reparaties voert de huurder zelf uit. Voor kleine reparaties kan je ook een serviceabonnement afsluiten. Is er spoed, zoals bij een gaslek of inbraakgevaar, bel dan direct ons noodnummer: 0343 53 60 80.
![](https://nabijwonen.nl/wp-content/uploads/2024/08/nw-002.png)
Sommige kleine reparaties, zoals het vervangen van lampen, het bijvullen van de cv-ketel of het vervangen van een deurbel. Voor deze reparaties kan je een Serviceabonnement afsluiten, zodat we ze voor je kunnen uitvoeren. In het Onderhouds-ABC vind je meer informatie over wat je zelf moet doen en wat wij voor je regelen.
Dat hangt af van het type melding. Voor niet-dringende reparaties komen we binnen tien werkdagen langs. Voor spoedreparaties komen we meestal binnen één tot drie werkdagen langs. Soms kunnen we de reparatie niet direct afronden, bijvoorbeeld als we extra materialen moeten bestellen. In dat geval maken we een nieuwe afspraak, die buiten de standaardtijd kan vallen.
Kan je niet op de afgesproken tijd aanwezig zijn voor een niet-dringende reparatie? Neem dan contact met ons op om de afspraak te verzetten.
Bel ons meteen, zodat we zo snel mogelijk een monteur kunnen sturen voor een (voorlopige) reparatie. We zorgen ervoor dat je woning weer goed kan worden afgesloten.
Stuur binnen twee weken het politierapport naar ons op, dan nemen wij de kosten van de slotreparatie voor onze rekening. Doe je dit niet, dan zijn de kosten voor eigen rekening. Is er iets gestolen, neem dan contact op met je inboedelverzekering.