>>>>>>>>> Hemelvaartsdag - donderdag 29 mei en vrijdag 30 mei - is ons kantoor gesloten<<<<<<

LET OP: Nepcontroleurs actief voor rookmelders! Bedrijven die wij inhuren kondigen bezoek altijd vooraf aan. VRAAG OM LEGITIMATIE —onze medewerkers dragen bedrijfskleding en kunnen zich identificeren. Twijfel je? Neem contact met ons op!

De reparatielijn is op werkdagen geopend tussen 9.00 - 12.00 uur. Digitaal kan een reparatieverzoek 24/7 worden ingediend.

Lees Voor
NabijWonen logo
  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Vraag & antwoord
  • NabijWonen
    • Nieuws
    • Projecten
    • Werken bij NabijWonen
  • Contact
  • Mijn NabijWonen
Nabijwonen telefoonnummer
Home > Vraag & antwoord > Inwonen

Inwonen

Om (tijdelijk) woonruimte aan te bieden aan bijvoorbeeld een familielid of kennis kan je ze laten inwonen. Inwoners zijn geen huurders en kunnen dat ook niet worden. Jij blijft als hoofdhuurder verantwoordelijk voor de woning en wat daar gebeurt.
Let op: Inwonen is niet hetzelfde als samenwonen, kamerverhuur of huisbewaarderschap.

Ja, je mag namelijk alleen met onze toestemming iemand bij je laten inwonen. Vul hiervoor het contactformulier in. Daarna krijg je van ons bericht of je onze toestemming krijgt.

Let op: Je kan pas zes maanden na het ingaan van je huurcontract toestemming voor inwonen aanvragen.

Krijg je toestemming? Dan moet de inwoner zich inschrijven bij de gemeente.

Inwoning kan gevolgen hebben voor de hoogte van je toeslagen, (inkomensafhankelijke) huurverhoging en/of (gemeentelijke) belastingen. Wil je weten wat dit voor jou betekent, neem dan contact op met de Belastingdienst.

 

Dat hangt vooral af van de grootte van de woning. Neem hierover contact met ons op.

 

Nee, dat hoeft niet. Het is wel belangrijk dat de inwoner zich weer uitschrijft bij de gemeente wanneer hij of zij vertrekt. Dit kan namelijk gevolgen hebben voor jouw toeslagen. Wil je weten wat dit voor jouw situatie betekent? Neem dan contact op met de Belastingdienst.

 

Nee, dat kan helaas niet. Als de huurder vertrekt, neem je de huurovereenkomst niet over.

De reden voor de afwijzing staat in het bericht dat je van ons krijgt. Zo nodig leggen we dat aan je uit, neem hiervoor contact met ons op.

Nabijwonen logo

Boswijklaan 50 3941 ZN Doorn

linkedinyoutube
0343 – 53 60 80

0343 – 53 60 80

Ma t/m do 09:00 tot 16:00 uur
Vr 09:00 tot 12:00 uur
Telefonisch reparatieverzoeken
ma t/m vr 09.00 tot 12.00 uur

 

info@nabijwonen.nl

info@nabijwonen.nl

Stuur ons een e-mail of ons contactformulier


Ik huur

  • Onderhoud
  • Geldzaken
  • Huis & contract
  • Fijn wonen

Service & Contact

  • Storingsnummers
  • Vraag & antwoord
  • Contact

NabijWonen

  • Organisatie
  • Onze projecten
  • Werken bij
  • Nieuws

Snel naar

  • Mijn NabijWonen
  • Reparatie melden
  • Ik zoek
  • Prestatieafspraken
  • Onderhoud
  • Geldzaken
  • Huis & contract
  • Fijn wonen
  • Storingsnummers
  • Vraag & antwoord
  • Contact
  • Organisatie
  • Onze projecten
  • Werken bij
  • Nieuws
  • Mijn NabijWonen
  • Reparatie melden
  • Ik zoek
  • Prestatieafspraken
linkedinyoutube
Cookieverklaring Privacyreglement Heb je een klacht?

© NabijWonen 2025

  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Vraag & antwoord
  • NabijWonen
    • Nieuws
    • Projecten
    • Werken bij NabijWonen
  • Contact
  • Mijn NabijWonen
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.OkPrivacybeleid