Huurcommissie
Heb je als huurder een meningsverschil met NabijWonen en komen we er samen niet uit? Schakel dan de Huurcommissie in. Dat is een onafhankelijke, landelijke commissie die beslist wie er gelijk heeft. Kijk voor meer informatie op de website van de Huurcommissie.
Heb je klachten over het onderhoud van je woning, ben je het niet eens met de huurverhoging of vind je de servicekosten te hoog? Neem dan contact met ons op. We proberen samen met jou een oplossing te vinden. Lukt dat niet, schakel dan de Huurcommissie in. Let op: je moet je houden aan de uitspraak van de Huurcommissie, of binnen acht weken na de uitspraak naar de rechter stappen als je het niet eens bent met de beslissing.
De Huurcommissie behandelt verschillende zaken, zoals:
- bezwaar tegen huurverhoging of huurverlaging.
- problemen met de servicekosten of stookkosten.
- beoordeling van de huurprijs als je korter dan zes maanden in je woning woont.
- tijdelijke huurverlaging door achterstallig onderhoud.
Meer informatie over procedures vind je op de website van de Huurcommissie.