Betalingsregeling
Kan je de huur tijdelijk niet betalen, dan kan je in overleg met NabijWonen een betalingsregeling afspreken. Dit betekent dat je de achterstand in delen betaalt, samen met de lopende huur. Het is belangrijk om contact met ons op te nemen, zodra je merkt dat je betalingsproblemen hebt. Zo kunnen we op tijd een oplossing vinden.
Als je een huurachterstand hebt, en deze niet in één keer kan betalen, kan je een betalingsregeling aanvragen. In principe kan iemand maar 1 keer per jaar een betalingsregeling aanvragen.
Je kan een betalingsregeling aanvragen door met ons te bellen of te mailen: debiteuren@nabijwonen.nl. Samen zoeken we dan een passende oplossing.
De duur van de betalingsregeling hangt af van de hoogte van de achterstand en je financiële situatie. Samen spreken we af hoe lang de regeling loopt.
Betaal je de afgesproken termijnen niet, dan kan NabijWonen de regeling stopzetten en verdere stappen ondernemen. Denk aan het inschakelen van een incassobureau. Het is belangrijk om je aan de afspraken te houden of contact op te nemen als het niet lukt.
Nee, een betalingsregeling geldt alleen voor een bestaande achterstand. Je blijft de lopende huur betalen.