>>>>>>>>> Hemelvaartsdag - donderdag 29 mei en vrijdag 30 mei - is ons kantoor gesloten<<<<<<

LET OP: Nepcontroleurs actief voor rookmelders! Bedrijven die wij inhuren kondigen bezoek altijd vooraf aan. VRAAG OM LEGITIMATIE —onze medewerkers dragen bedrijfskleding en kunnen zich identificeren. Twijfel je? Neem contact met ons op!

De reparatielijn is op werkdagen geopend tussen 9.00 - 12.00 uur. Digitaal kan een reparatieverzoek 24/7 worden ingediend.

Lees Voor
NabijWonen logo
  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Vraag & antwoord
  • NabijWonen
    • Nieuws
    • Projecten
    • Werken bij NabijWonen
  • Contact
  • Mijn NabijWonen
Nabijwonen telefoonnummer
Home > Ik huur > Huis & contract > Woningruil

Woningruil

Zoek je een kleinere woning of gewoon een andere woonomgeving? Denk dan eens aan woningruil.

Wat houdt woningruil in?

  • Je zoekt een woningruilpartner die interesse heeft in jouw woning en waarvan jij interesse hebt in zijn of haar woning.
  • Je ruilpartner en jij zijn ingeschreven bij WoningNet. Dit is een vereiste om aan woningruil deel te nemen.
  • Maak een afspraak om elkaars woning te bekijken en inspecteer de woning goed. Je accepteert de woning zoals de huidige huurder deze oplevert. NabijWonen brengt daarna geen verbeteringen aan.
  • De regels voor Passend Toewijzen gelden, dit houdt in dat de woning moet passen bij je inkomen, huishoudsamenstelling en leeftijd.
  • NabijWonen past de huurprijs aan de huidige huurprijzen aan op basis van de regels voor woningtoewijzing.
  • Zijn beide partijen akkoord, dan dien je je woningruilaanvraag in bij NabijWonen.
  • Bij goedkeuring door NabijWonen zeg je je huidige huur op en kan de ruil doorgaan.
Aanvraag woningruil

 

Let op: Het regelen van een woningruil kan tot twee maanden duren.

Zodra wij je aanvraag voor woningruil hebben ontvangen, nemen we deze in behandeling. We controleren of de documenten in orde zijn en of het inkomen past bij de huurprijs. Wil je weten welke documenten je moet aanleveren?

Welke documenten op welke termijn aanleveren?

 

Zijn de documenten akkoord, dan plannen we een inspectie met een verhuurconsulent, jou, en de huidige huurder. Als de inspectie akkoord is, dan spreken we een ruildatum af. We houden tussentijds contact met de eventuele andere verhuurder om te zorgen dat zij ook akkoord gaan met de ruil. Beide woningcorporaties moeten namelijk akkoord geven om de woningruil door te laten gaan.

 


Nabijwonen logo

Boswijklaan 50 3941 ZN Doorn

linkedinyoutube
0343 – 53 60 80

0343 – 53 60 80

Ma t/m do 09:00 tot 16:00 uur
Vr 09:00 tot 12:00 uur
Telefonisch reparatieverzoeken
ma t/m vr 09.00 tot 12.00 uur

 

info@nabijwonen.nl

info@nabijwonen.nl

Stuur ons een e-mail of ons contactformulier


Ik huur

  • Onderhoud
  • Geldzaken
  • Huis & contract
  • Fijn wonen

Service & Contact

  • Storingsnummers
  • Vraag & antwoord
  • Contact

NabijWonen

  • Organisatie
  • Onze projecten
  • Werken bij
  • Nieuws

Snel naar

  • Mijn NabijWonen
  • Reparatie melden
  • Ik zoek
  • Prestatieafspraken
  • Onderhoud
  • Geldzaken
  • Huis & contract
  • Fijn wonen
  • Storingsnummers
  • Vraag & antwoord
  • Contact
  • Organisatie
  • Onze projecten
  • Werken bij
  • Nieuws
  • Mijn NabijWonen
  • Reparatie melden
  • Ik zoek
  • Prestatieafspraken
linkedinyoutube
Cookieverklaring Privacyreglement Heb je een klacht?

© NabijWonen 2025

  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Vraag & antwoord
  • NabijWonen
    • Nieuws
    • Projecten
    • Werken bij NabijWonen
  • Contact
  • Mijn NabijWonen
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.OkPrivacybeleid