>>>>>>>>> Hemelvaartsdag - donderdag 29 mei en vrijdag 30 mei - is ons kantoor gesloten<<<<<<

LET OP: Nepcontroleurs actief voor rookmelders! Bedrijven die wij inhuren kondigen bezoek altijd vooraf aan. VRAAG OM LEGITIMATIE —onze medewerkers dragen bedrijfskleding en kunnen zich identificeren. Twijfel je? Neem contact met ons op!

De reparatielijn is op werkdagen geopend tussen 9.00 - 12.00 uur. Digitaal kan een reparatieverzoek 24/7 worden ingediend.

Lees Voor
NabijWonen logo
  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Vraag & antwoord
  • NabijWonen
    • Nieuws
    • Projecten
    • Werken bij NabijWonen
  • Contact
  • Mijn NabijWonen
Nabijwonen telefoonnummer
Home > Ik huur > Geldzaken > Servicekosten

Servicekosten

Naast de maandelijkse huur betaalt bijna elke huurder ook servicekosten. Dit zijn kosten voor extra diensten, zoals schoonmaak, tuinonderhoud, en elektra van de algemene ruimte. Hoeveel je betaalt, hangt af van je woning. In een flat zijn de servicekosten vaak hoger dan in een eengezinswoning.

Aan het einde van het jaar berekenen we of je geld terugkrijgt of moet bijbetalen. We doen ons best de afrekening uiterlijk 30 juni te sturen, maar kunnen dit niet beloven.

Je betaalt een voorschot en elk jaar kijken we of we het voorschot moeten aanpassen. De servicekosten worden berekend op basis van wat je daadwerkelijk hebt verbruikt.
Bovendien kunnen de servicekosten elk jaar, door inflatie en andere factoren, veranderen. We passen de kosten dan aan de huidige prijzen van diensten en producten aan.

In jouw huurspecificatie staat hoeveel servicekosten je betaalt. We verdelen de servicekosten volgens het beleid van de Huurcommissie. Meer informatie vind je hier.

Wat zijn stookkosten?
Stookkosten zijn de kosten voor het verwarmen van je woning. Sommige huurders betalen ook stookkosten aan NabijWonen. Dit is een voorschotbedrag.

Afrekening stookkosten
Bij de afrekening stookkosten verrekenen we het voorschot met de kosten die je echt hebt gemaakt voor gas of warmte. In de afrekening zie je hoeveel je hebt verbruikt en hoeveel je moet betalen. Soms krijg je geld terug, soms moet je wat bijbetalen.


Nabijwonen logo

Boswijklaan 50 3941 ZN Doorn

linkedinyoutube
0343 – 53 60 80

0343 – 53 60 80

Ma t/m do 09:00 tot 16:00 uur
Vr 09:00 tot 12:00 uur
Telefonisch reparatieverzoeken
ma t/m vr 09.00 tot 12.00 uur

 

info@nabijwonen.nl

info@nabijwonen.nl

Stuur ons een e-mail of ons contactformulier


Ik huur

  • Onderhoud
  • Geldzaken
  • Huis & contract
  • Fijn wonen

Service & Contact

  • Storingsnummers
  • Vraag & antwoord
  • Contact

NabijWonen

  • Organisatie
  • Onze projecten
  • Werken bij
  • Nieuws

Snel naar

  • Mijn NabijWonen
  • Reparatie melden
  • Ik zoek
  • Prestatieafspraken
  • Onderhoud
  • Geldzaken
  • Huis & contract
  • Fijn wonen
  • Storingsnummers
  • Vraag & antwoord
  • Contact
  • Organisatie
  • Onze projecten
  • Werken bij
  • Nieuws
  • Mijn NabijWonen
  • Reparatie melden
  • Ik zoek
  • Prestatieafspraken
linkedinyoutube
Cookieverklaring Privacyreglement Heb je een klacht?

© NabijWonen 2025

  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Vraag & antwoord
  • NabijWonen
    • Nieuws
    • Projecten
    • Werken bij NabijWonen
  • Contact
  • Mijn NabijWonen
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.OkPrivacybeleid