Welke documenten moet ik aanleveren
Na de bezichtiging lever je binnen drie werkdagen je documenten aan. Je kan de documenten uploaden via WoningNet of mailen naar verhuur@nabijwonen.nl. Zorg ervoor dat je de juiste documenten goed leesbaar als pdf-bestand inlevert. Het gaat om de volgende documenten:
- Inkomensverklaring (VGI) van de Belastingdienst over 2022 en/of 2023, zowel van jezelf als van je eventuele mede-aanvrager of partner. Je kan je inkomen ook uploaden in je WoningNet-inschrijving.
- Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente, met je historische adressen en het aantal personen dat staat ingeschreven op je huidige adres.
- Verhuurdersverklaring van je huidige verhuurder of, als je een koopwoning hebt, een hypotheekverklaring van je bank.
- Acceptatieformulier van NabijWonen.
- Verklaring kandidaat van NabijWonen.
- Als je een bewindvoerder hebt, stuur je het akkoord van de bewindvoerder en de beschikking van de rechtbank.
Hebben we aanvullende documenten nodig, dan nemen we uiteraard contact met je op.