Huur betalen
Als huurder van NabijWonen betaal je elke maand huur. Dat doe je steeds voor de 1e van de maand. Het huurbedrag bestaat uit de netto-huurprijs, servicekosten, overige diensten en eventueel een serviceabonnement.
Heb je moeite om je huur te betalen?
Neem dan meteen contact met ons op. Dan kijken we samen naar een oplossing die bij jou past. Je kan ook mailen naar debiteuren@nabijwonen.nl. We nemen dan binnen vijf werkdagen contact met je op.
Huurders met een huurachterstand melden we bij Vroegsignalering. Het team Vroeg in Actie neemt dan contact met deze personen op. Meer informatie vind je op www.rsdkrh.nl.
Als je niet op tijd betaalt, krijgt je een aanmaning. Wanneer de betaling uitblijft en je geen contact opneemt met NabijWonen komen wij, afhankelijk van de situatie, bij je op huisbezoek. Vervolgens schakelen deurwaarderskantoor VDSH in.
Je ontvangt van de deurwaarder een allerlaatste schriftelijke waarschuwing: de voorsommatie. Dit leidt altijd tot extra kosten voor de huurder en kan in het uiterste geval leiden tot het beëindigen van jouw huurovereenkomst en ontruiming van de woning.